jueves, 10 de enero de 2013

PEPET ES "ESPECIAL" capitulo IV

Llega 1989 y Pepet decide tomarse un descanso en la categoría de "Oro" que por una parte es totalmente entendible ya que desde que lleva a ella en 1970 con El Pilar ya han pasado 19 años.
Pero segun me comento ayer Moises Alarcón ( artista fallero) dice que mas que descansar lo que pasó es que le gastaron una "putada" ya que cuando la falla de Convento le dice que no había presupuesto suficiente todas las demás Fallas de la categoría estaban ya firmadas y Pepet se quedo con " el culo al aire".

Solamente Pepet sabrá lo que realmente pasó pero viniendo de un conocedor del "mundo" fallero como lo es Moises , es totalmente creíble.

Llegamos a la época de los 90....

En 1990 Pepet vuelve a una de las Plazas mas bonitas para plantar en "especial" vuelve a la Falla de la Plaza de la Merced.

La Falla llevara por lema "Facen Joc senyors" en la cual tratara el asunto de los impuestos.

Falla Merced 1990
En las escenas Pepet hablara de los juegos públicos del azar como las loterías,primitivas, etc....

La anécdota de este año sucede en la "Exposición del Ninot" y veamos como nos lo relata Quino en su articulo.


L’anècdota principal d’enguany ocorre en l’exposició del ninot, “Pepet” presenta a un ninot de gran paregut a Juan Guerra, germà del vicepresident del govern Alfonso Guerra, amb un maletí ple de bitllets, el ninot apareix en els mitjans de comunicació, arribant fins als mitjans de Madrid. Això provoca la inesperada aparició de periodistes del l’agència EFE, que després d’intentar posar-se en contacte amb “Pepet”, acudixen al seu mateix taller de Borriana, el mestre ja assaonat en estos casos, desmentix des del primer moment que la seua figura represente a qualsevol conegut, i que qualsevol semblança és simple coincidència, evitant així una possible incidència o problema.

En 1991 Pepet vuelve a ser contratado por la Falla de Convento Jerusalen (hay que ver el lio que se llevaban entre los artistas y comisiones estos años)

Bajo el lema "Quin t'ha vist i quin te veu" Pepet vuelve a la carga con una Falla super arriesgada como nos tiene acostumbrados con la cual se llevara el tercer premio de la sección especial.




Falla Convento 1991

Estructura del remate 1991

Falla Convento 1991 "detalle de riesgo"



En 1992 Pepet vuelve a ser contratado por la Falla de la Plaza de la Merced.

Alli plantará su famosa Falla de "los gallos" con la cual dejará a todo el público fascinado por el "movimiento" que tenia su remate y por el riesgo del cual Pepet nos tiene acostumbrados.



Falla Merced 1992


1992 Pepet plantando el Remate


Al ver esta foto del "momento grúa" en la cual se ve a Pepet en lo alto de la escalera para direccionar "el macho" del gallo se le ponen a uno los "pelos de punta".

Veamos como nos describe Quino esta Falla...


 “Pepet” torna a deixar sorprés al món faller per una nova exhibició de risc i d’equilibri, és l’any de la famosa falla dels galls, situats miraculosament damunt de les branques d’un arbre, d’on penja un enorme crani de calavera, tot aixó fa que tota la falla s’aguante de la base de l’arbre, amb un joc de contrapesos increïble. El lema de la falla és “Lluites” representant els galls de baralla la lluita per la vida, de les seues diferents escenes ixen al·lusions a la lluita política, a la lluita domestica i als conflictes autonòmics. En esta falla “Pepet” demostra també habilitats mecàniques quan d’una forma artesanal construïx un mecanisme que fa que la calavera òbriga i tanque la seua boca, per mitjà d’una reductora i d’un eix amb contrapesos de blocs de formigó fa que la mandíbula del crani es menege, pressionant a una colom de la pau que al mateix temps alça les ales al sentir la pressió. Açò desperta expectació a València, i en la vesprada del dia 19 , el senzill mecanisme diu prou, “Pepet” que s’assabenta de la fallada mecànica acudix amb la seua dona hores abans de la cremà per a solucionar el problema que segons les seues paraules és una avaria en un fil d’aram, la solució del contratemps alça víctors el public assistent.


Fotos sacadas del album Bayarri y de la pagina de facebook Jose Pascual Ibañez "Pepet".

CONTINUARA....


No hay comentarios:

Publicar un comentario