miércoles, 9 de enero de 2013

PEPET ES "ESPECIAL"...capitulo II

Tras el éxito conseguido con Convento Jerusalén en 1979, Pepet es contratado por la Falla Bailen- Jativa mas conocida como "La Ferroviaria".
Esta Falla llevara por lema "El petroli i l'arab ens porten a tots de cap"

Falla Ferroviaria 1980
En 1981 continua en esta misma comisión y Pepet hará su primera falla de temática "ecologista" donde en sus escenas ( entre otras ) critica la suciedad que hay en los mares y en los ríos y realiza un mapa de la Comunidad Valenciana que va marcando toda la suciedad que desemboca en el mar.
Esta era la conocida Falla del "Neptuno" que tenia por lema "El mediterrani es mor".
Pepet a este año lo remarca como el año " del bou" segun cuenta Quino Puig en su articulo JOSE PASCUAL "PEPET" REMATS D'ANIMALADES O ANIMALADES DE REMATS.

Falla Ferroviaria 1981


La construcció d’esta falla va ser complicada per diversos assumptes, “Pepet” la recorda com la de l’any del bou. En aquells anys València patia problemes d’inseguretat ciutadana, la ciutat fallera era una de les zones mes problemàtiques en este assumpte, les incidències apareixien a l’arribar la nit , i “Pepet” acabava la seua jornada laboral en hores tardanes, això feia moltes vegades haver de recórrer a la unió amb altres artistes com Vicente Lluna o Pepe Martinez Mollá per a fer mes segur el tancament del taller, d’altra banda la dona de “Pepet” patia d’una certa “enyorança” de Borriana, el que va ocasionar la decisió de tornar al taller de la seua ciutat natal. Açò va provocar el malestar de la comissió, que no va ser raó suficient per a fer canviar l’artista d’opinió. El trasllat es produïx a l’estiu, i totes les peces acabades de la falla es transporten a Borriana, inclosa el gran caragol de mar que fa de cos de falla, durant el transport d’ell, a pesar dels avisos de “Pepet” en la fixació del caragol en el camió, este se solta de la caixa, impactant amb un altre camió que circulava darrere. El caragol de mar va quedar totalment destrossat, havent de construir-se novament, açò i els problemes de trasllat van ocasionar a “Pepet” el seu primer “bou” de grans dimensions.


En 1982 ( gran año por ser en el cual naci yo ) vuelve a plantar por tercer año consecutivo la Falla Bailen-Jativa , y creo que es la mas conocida o famosa por ser la que mas veces se ve en fotos en webs y foros.


Falla Ferroviaria 1982

Llega 1983 ( las primeras fallas que yo vivi ya que nazco el 20 de marzo del 82) su ultimo año en esta comisión de Bailen-Jativa ( ya son 4 seguidos) y Pepet realiza la Falla conocida como la del "Burro" bajo el lema "El mon del dimoni" y que mejor que otra vez el "famoso" articulo del "mestre" Quino para entender mejor esta Falla.

l’artista realitza un antic secant de balancí rematat per un gran cap de dimoni, i damunt d'ell un gran “burro” vestit de frac com a director de l’orquestra mundial, Les escenes reproduïxen als vanitosos terrenals en forma de titots reials, els jocs d’atzar, els diversos arbres genealògics i el repartiment del planeta en forma de gran meló d’alger on els mès poderosos s’emporten els millors talls mentres els mès pobres no els deixen ni la corfa. La incidència mes notable va ser el fort vent en els dies de la plantada. Conta “Pepet” que dirigint-se a la falla va veure com dos rates de les bases eixien volant, mentres els fallers es refugiaven en el casal. “Pepet” va entrar en dins d'ell amb un cert enuig i va fer creure a la comissió que la falla havia caigut, provocant la desbandada general, quan els fallers van veure la falla sencera van respirar profundament, suportant la reprimenda de l’artista per no tindre el monument controlat en eixos moment.



Falla Ferroviaria 1983

Fotos sacadas album bayarri gracias a "Lucas Alcaraz" por su enlace en el facebook


CONTINUARA......

No hay comentarios:

Publicar un comentario